advice management per jorgensen

Jeg har vært heldig å få jobbe med mange spennende virksomheter i ulike bransjer siden jeg begynte som selvstendig konsulent i 1998.

Mitt første oppdrag var som daglig leder av en franchise kjede innen barneklær. Selskapet hadde store utfordringer på nær sagt alle områder. Styrt avvikling ble løsningen. Jeg lærte mye gjennom dette oppdraget som ga meg verdifull kunnskap i årene som kom.

Jeg har hatt gleden av å jobbe med mange dyktige organisasjoner i ulike bransjer. Felles for de fleste er at utfordringene har vært mange, men gleden ved å være en betrodd rådgiver for eiere, styrer og ledere overskygger de mest utfordrende prosjektene.

Jeg har vært ansatt i et internasjonalt rekrutteringsselskap hvor jeg jobbet med rekruttering og utleie av ledere, Executive Search & Interim Management.

Frem til 1998 hadde jeg ulike stillinger hovedsakelig knyttet til økonomi- og virksomhetsstyring. Typiske roller har vært økonomisjef, økonomidirektør i konsern og CFO. Selskaper jeg har vært ansatt i er Ingram Micro Norway som CFO, Kelly Services Norge som økonomidirektør for Norge og Danmark og Reso Hotels Norge som økonomidirektør for region Norge.

Utdannelse
Siviløkonom fra Handelshøyskolen ved Gøteborgs Universitet

Sertifiseringer
Cut-e, DNV sertifisert kartleggingsverktøy for seleksjon og utvikling

Ledererfaring
Mer enn 20 år, som ansatt, interimleder og styremedlem

Fagkompetanse
Alle CFO’s ansvarsområder
Gjennomføring av rekrutteringsprosesser

Bransjeerfaring
Tjeneste/serviceytende/konsulent/bemanning/rekruttering
Retail/logistikk/distribusjon
Media/IT
Eiendom
Hotell/F&B/spa & resort